Hoe trage internetsnelheid je bedrijf kan schaden


Hoe trage internetsnelheid je bedrijf kan schaden

Veel dingen kunnen van invloed zijn op de internetsnelheid van je bedrijf. Waar je gevestigd bent, hoeveel mensen je verbinding delen en het soort activiteiten dat je uitvoert zijn slechts enkele daarvan. Hier bekijken we de manieren waarop het niet hebben van snel internet voor een bedrijf een probleem kan zijn. Ook geven we je direct een oplossing om je internetsnelheid te verbeteren: neem simpelweg zakelijk glasvezel, al is helaas nog niet heel Nederland aangelegd op dit netwerk. Als je kiest voor glasvezel zal je bedrijf in ieder geval niet op de volgende manieren beschadigd worden, wat wel het geval is als je traag internet hebt.

Klantenservice

Als een klant een probleem had, belde hij vroeger gewoon. Tegenwoordig verwacht je klant meerdere serviceopties die passen bij zijn levensstijl, of het nu gaat om livechat, video of scherm delen. Hoewel dit baanbrekende manieren zijn om de klantervaring te verbeteren, kunnen ze je bedrijf nog meer schade toebrengen als je niet over de internetsnelheid beschikt die nodig is om bij te blijven.

Delen van bestanden

Stel je dit eens voor: het is een ontzettend drukke dag. Je hebt een bestand klaar om naar je collega te sturen voor de laatste controle. De rest van je team is bezig met de overige afwerkingen. Als je wifi niet snel genoeg is, kan het verzenden van dat ene bestand de rest van je werk in een slakkengang vermalen en voorkomen dat alle anderen doen wat ze moeten doen.

Cloud

De meeste kleine bedrijven maken nu gebruik van de digitale cloud. Het is logisch. Van Office 365 tot G Suite en je favoriete projectbeheertools: ze helpen jou en je team allemaal op het goede spoor te blijven. Tools die zo slim, capabel en ingewikkeld zijn als deze, hebben echter een snelle verbinding nodig om hun werk te kunnen doen.

Videoconferenties

Sinds Covid maken meer bedrijven dan ooit tevoren verbinding op afstand. Het heeft hen in staat gesteld overal ter wereld te opereren, met een veel groter bereik. Een van de beste manieren om dit te doen is via videoconferenties, omdat dit een persoonlijker tintje biedt dan een telefoongesprek. Het probleem is dat video’s veel bandbreedte gebruiken. Vooral als je meerdere leden van je team tegelijk nodig hebt, is een sterke verbinding cruciaal om het gesprek levend te houden.

Klanten

Een sterke en snelle wifiverbinding is niet alleen in het voordeel van jou en je team. Het is ook een investering in je klanten. En dit geldt vooral als je een service aan de voorkant aanbiedt, zoals een café, restaurant of winkel. Bedenk dat klanten alleen maar de straat op hoeven om elders een snelle verbinding te zoeken.

Betalingen

Als je kleine bedrijf klantgericht is, weet je dat zodra je klant bij de kassa komt, hij of zij zich klaarmaakt om te gaan. Als je een lage internetsnelheid hebt, is het niet alleen een lastige uitwisseling tussen jou en je klant, maar verlies je ook waardevolle minuten die na verloop van tijd zullen oplopen. Deze tijd kan worden besteed aan het bedienen van de volgende persoon en het binnenhalen van meer zaken.

 

Vorige Ode aan de Koto - 23 juni 2024
Volgende TR Herdenkt en Viert: Keti Koti